måndag 1 juni 2015

Ferris Buellers Day Off (1986)


Handling: Ferris Bueller är en kaxig tonåring som dessutom är proffs på att skolka från skolan, utan att vare sig rektor eller föräldrar märker någonting. Efter att ha övertygat sina föräldrar att han verkligen är sjuk tar han ta en fridag tillsammans med flickvännen och sin bästa kompis men hamnar i oväntade och lite galna äventyr!
Skådespelare: Matthew Broderick, Alan Ruck, Mia Sara, Jennifer Grey, Charlie Sheen, Lyman Ward, Kristy Swanson, Jeffrey Jones
Genre: Komedi
Produktionsland: USA
Regissör: John Hughes
Utgivningsår: 1986
Längd: 102 min.

Mitt betyg: 


Recension: En klassisk komedi från det glada 80-talet! Funkar bra både som mysfilm på fredagskvällen och som bakisfilm på söndagen ;) Jag kommer ihåg att jag gillade denna skarpt när den kom(för hundra år sen när man var ung) och nu när jag såg den igen så var det mycket nostalgi så klart men den håller än idag. En rolig och enkel film med bra och charmiga 80-tonårsskådisar. Funkar MYCKET bättre än dagens "Highscool komedier" som alla är likadana och lika förutsigbara. Se den! (Och glöm inte popkornen.)


 Japp, en ung Charlie Sheen till höger.


Ferris Buellers Day Off (1986)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

På SPOTIFY nu!