lördag 13 april 2013

Evil Dead 4 planerad!





Sam Raimi planerar att skriva "Evil Dead 4" i sommar!

Sam Raimi är i London just nu för att promota sin underbara "Oz: den stora och mäktiga". Igår kväll höll han ett "Möt Filmskaparen event" med Zach Braff och som du kanske vet, när Sam Raimi visas i en offentlig arena, så blev det mest en massa Evil Dead frågor!

Den stora överraskningen var denna gång Raimis svar. Så här har Disneys officiella Twitter-konto för evenemanget citerat honom:

Jag skulle älska att göra Evil Dead 4. Min bror och jag planerar att arbeta på manuset i sommar.

Det har varit en hel del gnäll och skrikande i Connelly hushållet ikväll.

Brodern i fråga är troligen Ivan Raimi som samarbetat med Sam på manus för "Drag Me to Hell", "Army of Darkness" och "Darkman".

(Sam Raimi)

Med Fede Alvarez omstart (Evil Dead - remake) som kommer i april, så kommer detta att innebära två pågående i Evil Dead-serien, som tydligen körs parallellt. Ändå finns det ingen annan som är som Rami. Du kunde haft tio filmskapare som gjorde sina egna Evil Dead filmer och hans skulle ändå fortfarande sticka ut.

Jag kommer att snacka med Raimi helgen, om allt går enligt planerna och jag ska ägna en minut åt att se vad han kommer berätta om sina Evil Dead planer främst, men jag kommer att fråga honom mycket om "Oz: den stora och mäktiga". Jag har en fet anteckningsbok med frågor och det kliar i hela kroppen så mycket jag längtar efter svår på mina frågor!

 (Bruce Campell)



Evil Dead 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

På SPOTIFY nu!